TV och Bredband

Föreningen har sedan den 1 april 2023 ett gruppanslutningsavtal med Telenor AB.

Detta ingår i föreningens gruppanslutning med Telenor

Telenor äger och lånar ut både tjänstefördelare (router, modem) och HD boxen.

Det som inte ingår längre är ”Hemtelefon via bredband eller IP-telefon”. Telenor har slutat att sälja tjänsten till privatkunder. Du som redan har hemtelefon via bredband kan fortsätta använda tjänsten som vanligt.

  • Tv Bas
    • 18 kanaler och 1 playtjänst
    • Telenor Stream
  • Bredband 250/250
    • Ned- och uppladdningshastighet ca 150-250 Mbit/s
    • Lån av  wifi-router
    • Ingen frakt- eller startavgift

Hur kommer jag igång?

Du beställer din nya router genom att ringa Telenor på 020-222 222. När du fått utrustningen så aktiverar du ditt abonnemang.

Om du redan är kund i Telenor så förs tjänsterna över automatiskt till gruppanslutningen. Notera att det nya avtalet gäller från den 1 april 2023.

För nya bredbandskunder; surfa in på aktivering.telenor.se och fyll i dina uppgifter.
För nya Tv kunder; ring 020-222 222 för att aktivera.

Informationen ovan är reserverad för förändringar av Telenor, för senast information om innehåll samt anslutning se Telenors hemsida, telenor.se.

För att du ska kunna ta del av gruppanslutningen behöver du beställa önskade tjänster. Tänk på att det kan ta upp till en vecka att få den utrustning du behöver.

Vill du uppgradera till en högre hastighet på bredbandet eller ett större kanalpaket till din tv så är du välkommen att fråga Telenors kundservice, de hjälper dig gärna. Som gruppansluten kund får du fördelaktiga priser. Dina personliga uppgraderingar faktureras till det enskilda hushållet.

Vid anslutning kan startavgift förekomma, men med jämna mellanrum brukar Telenor ha kampanjer där de bjuder på denna avgift.

Vid flytt
Om du flyttar från föreningen kontaktar du själv kundservice för att säga upp dina abonnemang och skicka tillbaka din lånade utrustning. Du kan inte gör en överföring till den nye lägenhetsinnehavaren/medlemmen.

Kundservice och teknisk support
Har du frågor om ditt abonnemang, din faktura eller om du vill beställa fler tjänster av Telenor ska du ringa kundservice på 020-222 222.

Telenors kundservice har öppet 08:00–22:00 varje dag, året om. Har du tekniska problem med din tjänst ringer du teknisk support på samma telefonnummer. Om du kontaktar teknisk support är det bra om du är hemma, så kan Telenor lättare hjälpa dig.

Om du behöver support kan du även gå in på telenor.se, där hittar du svar på de vanligaste frågorna. På hemsidan kan du också logga in på Mina sidor där du bland annat kan hantera dina fakturor, få tillgång till din e-post, överblicka dina tjänster och sköta en del av de vanligaste ärendena själv.