TV, Bredband & Telefoni

Föreningen har sedan den 19 januari 2015 ett gruppanslutningsavtal med Telenor AB.

Detta ingår i föreningens gruppanslutning med Telenor

Telenor äger och lånar ut både tjänstefördelare (router, modem) och HD boxen. Om utrustningen går sönder byter Telenor ut dem gratis.

Tv Bas
Telenors tv-paket Tv Bas innehåller de 18 vanligaste kanalerna, varav tre HD-kanaler och tre playkanaler. Playkanalerna kan du se direkt i tv:n utan att koppla in datorn.

HD-Box
För att kunna se utbudet i tablån eller Filmbutiken i HD-kvalitet behöver du en HD-box. Det är samma box oavsett om du väljer inspelningsfunktion eller inte, där den inspelningsbara har en hårddisk installerad när den levereras. Det kan du alltid komplettera med i efterhand  om du inte valt det från början.

Startavgift se Telenors hemsida för aktuellt pris. Fraktavgift kan tillkomma.

Bredband 100
Telenor bredband 100/100 är en snabb och stabil uppkoppling som låter dig surfa, streama film och se på tv med HD-kvalitet, på flera datorer i samma nätverk. Du kan även spela dataspel högupplöst och online. Trådlöst modem ingår. Hastighet: 60-100 Mbit/s via fiber.

För att kunna använda bredbandet behöver du ett tjänstefördelare (router, modem), och vår förening ska använda Zyxel 2812.

Startavgift se Telenors hemsida för aktuellt pris. Fraktavgift kan tillkomma.

Mini IP-telefoni
Med telefoni via bredbandet får du lägre minuttaxa och slipper fasta avgifter. Dessutom ringer du för 0 kr/min till andra som har telefon hos Telenor. Du behåller ditt gamla nummer. För dig som ringer mycket till utlandet finns dessutom ett specialabonnemang som hjälper dig hålla nere kostnaderna.

Startavgift se Telenors hemsida för aktuellt pris.

Anslutning
Informationen ovan är reserverad för förändringar av Telenor, för senast information om innehåll samt anslutning se Telenors hemsida, telenor.se.

För att du ska kunna ta del av gruppanslutningen behöver du beställa önskade tjänster. Tänk på att det kan ta upp till en vecka att få den utrustning du behöver. Vill du uppgradera till en högre hastighet på bredbandet eller ett större kanalpaket till din tv så är du välkommen att fråga Telenors kundservice, de hjälper dig gärna. Som gruppansluten kund får du fördelaktiga priser. Dina personliga uppgraderingar faktureras till det enskilda hushållet.

Kontakta och beställ önskade tjänster hos Telenors kundservice 020-222 222.

För att ansluta er ringer ni numret ovan. Påpeka gärna för kundservice att föreningen har gruppanslutningsavtal vilket innebär att ni personligen inte skall stå för abonnemangsavgiften (för säkerhets skull så att inga misstag sker från deras sida).

Vid anslutning kan startavgift förekomma, men med jämna mellanrum brukar Telenor ha kampanjer där de bjuder på denna avgift.

Vid flytt
Om du flyttar kontaktar du själv kundservice för att flytta med eller säga upp dina tjänster. Du kan inte gör en överföring till den nye lägenhetsinnehavaren/medlemmen.

Kundservice och teknisk support
Har du frågor om ditt abonnemang, din faktura eller om du vill beställa fler tjänster av Telenors är du välkommen att ringa kundservice på 020-222 222.

Support Bredband:

Support Tv:

Telenors kundservice har öppet 08:00–22:00 varje dag, året om. Har du tekniska problem med din tjänst ringer du teknisk support på samma telefonnummer. Om du kontaktar teknisk support är det bra om du är hemma, så kan vi lättare hjälpa dig.

Om du behöver support kan du även gå in på telenor.se, där hittar du svar på de vanligaste frågorna. På hemsidan kan du också logga in på Mina sidor där du bland annat kan hantera dina fakturor, få tillgång till din e-post, överblicka dina tjänster och sköta en del av de vanligaste ärendena själv.